.Pomysł na biznes: Prywatna kwiaciarnia.

Posiadając zmysł artystyczny i żyłkę przedsiębiorcy, można skorelować przyjemne z użytecznym oraz otworzyć biznes trudniącą się artystycznymi działaniami. Zaklasyfikuje się do takiej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, powszechnie nazywane po prostu kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba skończyć specjalistycznych szkoleń, bo można w takim celu zatrudnić pracowników. Ale, znacznie mniej problemowo będzie prowadzić taki biznes samemu, ponieważ w zakresie jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą znacznie mniejsze, niż w odniesieniu do biznesu, w której daje się pracę pracowników. Szkolenia florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt sporo – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak założyć swoją kwiaciarnię?
Czy będzie to lukratywne?

Kwiaciarnie istnieją w każdym, także niezwykle małym miasteczku. Zapotrzebowanie na prace florystyczne nie zmniejsza się, co powoduje, że można pomyśleć o rozwoju przedsiębiorczości w takiej branży działalności gospodarczej. W przypadku, gdy chcemy uruchomić kwiaciarnię w wybranej lokalizacji, sprawdźmy, czy w naszym niedalekim sąsiedztwie nie ma konkurentów. Jeśli tak, to doradza się przeanalizować, czy w konkretnej okolicy jest odpowiednio sporo przyszłych kupujących, aby móc powalczyć o miejsce dla swojej działalności florystycznej.

Bardzo doskonale działają kwiaciarnie znajdujące się niedaleko kościołów oraz cmentarzy, szpitali, dworców PKS i PKP i w pobliży lotnisk. W tych lokalizacjach najczęściej zamawia się kwiaty. Niemniej, można znacznie zwiększyć obszar swojej oferty, gwarantujący dekoracje florystyczne z dowozem do klienta. Innym planem biznesowym na zwiększenie liczby kanałów obsługi kontrahenta, jest gwarantowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Nabywca mógłby kupować kwiaty telefonicznie czy na witrynie internetowej, a kwiaciarnia przesyłałaby je pod wskazany adres. Takowe usługi nie są jeszcze nazbyt popularne w kraju, a kwiaciarnie oferujące je w sieci online posiadają często zawyżone ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca jedynie wybrany region, może obniżyć ceny takowych usług oraz zdobyć dzięki temu pokaźniejszą liczbę klientów.
Jak zacząć?

Rozkręcenie kwiaciarni nie jest zbyt skomplikowane. Bez wątpienia, będzie trzeba zarejestrować swoją działalność gospodarczą i wybrać miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Potem można rozważyć o powierzeniu projektu strony internetowej, na kształt prostego sklepu internetowego, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Witryna internetowa pozwoli nam również na to, iżby zaprezentować przyszłym klientom nasze wcześniejsze realizacje, np. ozdabianie kościołów, dekoracje na sale weselne lub bukiety ślubne. Dzięki temu klient ekspresowo będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z propozycji produktowej takiej kwiaciarni.

Wynajęcie miejsca na kwiaciarnię to kluczowy etap rozkręcania takiej działalności. W kwiaciarni powinny panować stosowne warunki termiczne i wilgotnościowe. Zaleca się więc dopasować lokal, w którym będzie można zamontować klimatyzację, albo taki, który już ją posiada. Dzięki niższej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Problemem dla nowo otwartej kwiaciarni będzie sprawa dowiezienia świeżych kwiatów. Ekonomicznie będzie zaopatrzeniem zająć się samemu, choć warto wiedzieć, że wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy florystyczne albo wprost do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy takie kwiaty, które nam się podobają i które widać, że zostały świeżo ścięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się